Wycieczka do fabryki bombek Złotoryja

Wycieczki do fabryki bombek

Zeszłotygodniowa wycieczka do fabryki bombek w malutkim miasteczku – Złotoryja była bardzo udana. Nasz dzień rozpoczęliśmy od zbiórki pod szkołą. Podróż trwała dość krótko. Na miejscu byliśmy około godziny dziesiątej. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania Złotoryi. Mimo niewielkiego rozmiaru miasto jest naprawdę interesujące. W mieście mogliśmy podziwiać między innymi czternastowieczne mury obronne oraz Basztę Kowalską- jest to jeden z elementów fortyfikacji miasta, powstał w XIV wieku. Miała za zadanie chronić bramę prowadzącą do miasta. Kolejnym etapem była Fontanna Delfina z XVII w oraz Fontanna Górników.

Wycieczka do fabryki bombek

Przewodnik powiedział nam, że fontanna Górników upamiętnia udział złotoryjskich mieszczan w bitwie pod Legnicą w 1241 roku. Ta atrakcja turystyczna otoczona jest siedmioma lipami – wedle legendy drzewa te symbolizują siedmiu „mężów” ocalałych w 1556 roku podczas panującej zarazy.Jednak najbardziej urzekły nas malownicze kamieniczki znajdujące się w mieście. Około godziny dwunastej zwiedziliśmy Kościół NNMP oraz Muzeum Złota. W nim czekała na nas złota sala –znajduje się w niej wystawa poświęcona historii złota oraz Sala Tradycji Polskiego Bractwa Kopaczy Złota. Były tam też piękne stare fotografie.

Fabryka Bombek

Około czternastej zwiedziliśmy Fabrykę Bombek. Tam zapoznaliśmy się z procesem produkcji „od szklanej rurki do kolorowej szklanej kulki”. Na naszych oczach tworzono bombki od zera. Początkowo bombki dmuchano- pracownicy ze szklanej rurki ręcznie wytwarzali przeróżne kształty ze szkła. Następnie bombki posrebrzano -pracownicy za pomocą azotanu srebra sprawiali, że bombka nabiera lustrzanego blasku. Trzecim etapem było dekorowanie –bombki były ręcznie zdobione przez panie dekoratorki.Byliśmy naprawdę pod wrażeniem, że każda z tych bombek była dekorowana ręcznie! Były one różnych kształtów, kolorów. Czasem panie miały naprawdę ciężkie zadanie.Na koniec bombki pakowano do specjalnych kartonów. Stąd czeka je już tylko podróż do sklepów. Po około dwóch godzinach procesu powstawania ozdób, każdy z nas zakupił jakąś piękną pamiątkę. Chwilę przed powrotem każdy z nas dostał bombkę ze swoim imieniem. Były idealne! Od razu jak wrócę to powieszę ją na choince! Do naszego miasta wróciliśmy około dwudziestej. Po drodze każdy z nas chwalił się swoją bombką. Byliśmy nimi zachwyceni wycieczką. Mam nadzieję, że niedługo znów wybierzemy się w kolejną wycieczkę wraz z biurem podróży! Potrafią zapewnić nam świetne przygody!