Wycieczki do Drezna

W tamtym tygodniu wróciłam z niesamowitej wycieczki do Drezna. Pierwszego dnia zebraliśmy się pod szkołą około godziny szóstej rano. Mimo niewyspania byliśmy bardzo zainteresowani, co biuro podróży dla nas przygotowało! Podroż trwała dosyć krótko- bo około cztery godziny. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od barokowego pałacu Zwinger ze słynną Galerią Malarstwa Starych Mistrzów.W pałacu znajdują się zbiory porcelany, przedstawiające zarówno porcelanę chińską z XV wieku jak i znane w całych Niemczech wyroby oraz cztery salony Matematyczny, fizyczny, Francuski i Niemiecki.

W Galerii znajdziemy takie dzieła jak „ Madonna Sykstyńska”; „Śpiąca Wenus”czy „Dziewczyna czytająca list” Kolejnym zabytkiem był Hofkirche – kościół zbudowany na dzielnicy protestanckiej. Wraz z przewodnikiem obeszliśmy katedrę dookoła- we wnękach stoją przepiękne figury. Do wnętrza dostać się można jedynie przed, podczas i zaraz po zakończeniu nabożeństwa. Około godziny trzynastej udaliśmy się do Opery Sempera. Co roku w Sylwestra odbywa się tu bal – jest on jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w okolicy. Jest to przepiękny budynek- idealny dla każdego fotografa. Pewnie równie pięknie się prezentuje podczas zimowego Jarmarku Bożonarodzeniowego.

Następnym punktem naszej wycieczki był pomnik ‘Złoty Jeździec”. Przedstawia króla Polski i wielkiego księcia litewskiego Augusta II Mocnego jako rzymskiego Cezara. Chwilę przed piętnastą odwiedziliśmy słynne Tarasy Brühla oraz Albertinum.  Tarasy są największą promenadą spacerowo- widokową w Dreźnie. Zaś Albertinum jest muzeum Państwowych Zbiorów Sztuki. W muzeum są zbiory od sztuki od romantyzmu do współczesności.

Muzeum Higieny

Około szesnastej udaliśmy się do Muzeum Higieny. Historia Niemieckiego Muzeum Higieny sięga roku 1911, kiedy to w Dreźnie odbyła się I Ogólnoświatowa Wystawa Higieny. W pierwsze pomieszczenie przedstawia, jak na przestrzeni wieków zmieniało się postrzeganie ludzkiego organizmu. W pomieszczenie znajduje się tzw. Kobieta ze Szkła – jedna z wielu figur wyprodukowanych na potrzeby studentów medycyny. W Muzeum znajdowało się wiele sal. Wśród nich były: Życie i Śmierć, Jedzenie i Picie, Seksualność, Mózg człowieka, Ruch oraz Piękno, Skóra, Włosy. Każde z nich było niesamowite! Około godziny osiemnastej odwiedziliśmy  kościół Najświętszej Marii Panny.Kościół ten jest jednym z najważniejszych obiektów protestanckiej architektury sakralnej na terenie Europy i jedną z największych budowli z piaskowca na świecie! Około godziny dziewiętnastej wyjechaliśmy z Drezna. Ten dzień był naprawdę udany! Mam nadzieję, że niedługo znów pojadę na tak niesamowitą wycieczkę! Już wiem jakie wybiorę biuro podróży.