Wycieczki do Torunia

W tamtym tygodniu wróciłam z niesamowitej wycieczki do Torunia, Fromborka i Malborka. Pierwszego dnia zebraliśmy się pod szkołą około godziny szóstej rano. Mimo niewyspania byliśmy bardzo zainteresowani, co biuro podróży dla nas przygotowało! Podroż trwała dosyć długo, ale było warto.

Wycieczkę zaczęliśmy od zwiedzania Starówki m.in. Brama i Barbakan Starotoruński, Łuk Cezara, Kościół Mariacki,  plac Teatralny, baszta Koci Łeb, Kamienice Roesneraczy Rynek Staromiejski, a na nim  Dwór Artusa, Kościół Ducha św., Kamienica Pod Gwiazdą, gospoda flisacza, pomnik Kopernika, Flisak. Wszystko to razem z naszym zabawnym Panem przewodnikiem! Późnym popołudniem zwiedziliśmy Muzeum Mikołaja Kopernika i Muzeum Piernika-  w końcu z nimi kojarzone jest miasto.Na zakończenie pierwszego dnia odwiedziliśmy planetarium. Czekał tam na nas bardzo ciekawy seans. Mogliśmy zobaczyć jak przemieszczają się gwiazdozbiory! Wieczorem dotarliśmy do ośrodka. Tam czekała na nas obiadokolacja.

Następnego dnia bardzo wcześnie rano, zaraz po śniadaniu, udaliśmy się do Fromborka. Tam czekało na nas Wzgórze Katedralne, Bazylika Archikatedralna pw. Wniebowzięcia NMP i św. Andrzeja Apostoła, Muzeum Kopernika czy punkt widokowy na Wieży Radziejowskiego. Widok był naprawdę piękny. Fotograf miałby tu co robić! Później przyszła kolej na Rynek, pomnik Mikołaja Kopernika i port. Port leżący nad Zalewem Wiślanym robił wrażenie. Wieczorem udaliśmy się do ośrodka na obiadokolację. Była pyszna. Przed snem postanowiliśmy zagrać w kalambury, ale też nie za długo gdyż znowu czekała nad pobudka wcześnie rano. Trzeciego dnia była przewidziana wycieczka do Malborka. Nie mogłam się jej doczekać. Ostatniego dnia wycieczki wstałam chyba pierwsza. Obudziłam resztę grupy i wszyscy udaliśmy się na śniadanie.

Zamek w Malborku

Do Malborka wyruszyliśmy około dziesiątej rano. Podróż nie trwała długo. Zamek w Malborku był ogromny! Mogliśmy w nim zwiedzić m.in. Zamek Wysoki, Zamek Średni, Pałac Wielkich Mistrzów. Z całej wycieczki to właśnie on zrobił na nas największe wrażenie. W zamku zostaliśmy do późna. Zrobiliśmy wiele zdjęć na pamiątkę. Czas powrotu zbliżał się, a nam tak bardzo nie chciało się wracać. W autokarze jeden z kierowców puścił nam film właśnie o Zamku w Malborku. Ciągle czuliśmy, że tam jesteśmy. Na miejscu byliśmy około północy. Będzie to dla nas na pewno niezapomniana przygoda. Niedługo znów namówimy Panią, na równie interesującą, a przede wszystkim edukacyjną wycieczkę.